Sunday, December 19, 2010

aku sayang dia?

ada sorang laki ni duk berbual2 dgn sorang ustaz ni...laki ni baru je pas dating ngan makwe dia. duduk je ustaz tu tanya laki tu:

ustaz: awak selalu ke dating dengan makwe awak tu?

mamat: mesti la ustaz...x boleh x jumpa sehari.nanti saya rindu dia.dia pun selalu rindu saya.

ustaz: owh...kalau kamu berdua keluar, keluar dengan apa?

mamat: dengan motor saya la ustaz. kalau kami keluar bersama saya bahagia sangat ustaz.

ustaz: kenapa?

mamat: sebab bila saya bonceng dia, dia akan peluk saya kemas2. tu sebab saya bahagia. saya tahu dia sayang saya...

ustaz: owh...

mamat: pastu kan ustaz, bila kami jalan2 mesti kami akan pegang2 tangan. kadang2 dia peluk pinggang saya. kadang2 saya peluk pinggang dia.

ustaz: owh...betul ke kamu sayang dia?

mamat: mesti la ustaz...

ustaz: kalu sayang kenapa kamu x masuk minang dia terus? kahwin. kan lagi bahagia nanti...

mamat: kahwin? urmm... kami x pernah fikir nak kahwin pun. lagipun kalau x kahwin pun bukan x boleh buat.

ustaz: buat???

mamat tu berlalu pergi sambil tersengih2. agak2 korang la, adakah ini kisahnya antara budak2 zaman sekarang ni? bercinta, bahagia. tapi bila di tanya pasal kahwin masing2 kata x bercadang untuk kahwin.
waalahua'laam...

No comments:

Post a Comment